Followers

Total Pageviews

Blog Archive

Friday, December 7

nyawa.

assalamualaikum 


pngalaman selama 4bulan menjaga 2org anak. *perghh ayat pown nampak kita ibu mitali kan kehkehkeh. msty byk org tertanya siapa la 2org sikecil tuu. itu sbenar nya anak buah kita lah, ummi dia kakngah kita. dia stay dgn kita sjak bulan 8 mcmtu. sbb ummi dia ada kursus dlm masa yg sama kita ta bg balik lagi nak suruh balik lepas hari jadi anak kedua kita tuu 'ZARA'. mencabar tau jaga hero & heroin ni, *clap clap clap for me. kihkih. yg si abg dgn kita, tempt bergadoh je tapi dlm masa sama kita org syg sgtsgt tau. just sukar nak berbaik harharhar. sbb tuu abg pgl kita 'mamee monstar' best sbenarnya, dlm masa sama jadi kakak, jadi mama. mencabar lah, kesabaran kena tinggi. dgn si zara ni pulak mcm 'ISI & KUKU' tdr sama, mkn sama, evrything besama. kdg2 bila sedih luah prasaan dan mngs depan zara, then zara peluk, tenang sgt bila dlm pelukan zara. mmg kami tak boleh berpisah, yg paling best zara selalu pgl kita 'maa maa mama' ta sangka dlm 4bulan ni dia pandai sebut 'maaa maa mama'. zara ni mcm faham tau kalau kita dlm stuasi tgh sedih mcmtu msty dia nak buat sweet2, manja2. haihhh saja je nak buat mama dia melalak lagi. dan skrg zara dah pandai berjalan, harituu setapak dua tapak je, skrg bertapak2 haha. indah nya bila dapat tgk budak2 membesar depan mata kita kan, zara ni suka sengih2 dan gelak2. dia agak KENAN perangai mama dia hahaha, sbb tu kami sehati sejiwa. dlm sebulan ni makin dkat dia nak balik, makin manja pulak dia dgn kita. makin buat mama dia meroyan mcm mana nak berpisah. cuba bayangkan zara tdr pown dan rindu tahap gila. ni kan dia nak balik dh, sunyi nya rumah takda lg suara2 abg & zara. takde lg tempat kita nak peluk nak menangis, nak luah prasaan. haih ta sanggup kita. kdg2 bila terfikir pown trus mngs cpt2 peluk zara, ni kan pulak nak hadapi mcm mana tuuu? YA ALLAH...  sbb mereka berdua lah kita kuat, kita mampu bertahan sampai harini, dorang semangat, kekuatan, segala2 nya. nyawa kita. bila fikir balik bersyukur masa ALLAH tgh beri UJIAN untk kita, mereka lah yg byk bg kekuatan hari demi hari. mereka lah setiap hari mencuba buat mama mereka tersenyum dgn teletah2 dorang berdua. dri setiap hari mngs smpai la skrg mampu tersenyum, even ta spenuh nya tapi dah cukup bersyukur. thanks you ALLAH :'). harijadi mama 16hb, harijadi zara 17hb. hikkk nampak tak nampak tak permainan dia. nextweek harijadi anak mama, dah setahun anak mama ni, cepat masa berjalan, mama sntiasa doa untk kamu berdua jadi anak yg soleh & dan solehah, berjaya dunia akhirat. dan mama doa zara cpt rambut pjg ye anak, hahaha! mama sentiasa ada dgn kamu berdua, dan mama syg kamu berdua dunia akhirat.





abg dia pemalu so gmbar ta byk, grrr

zara syg mama


No comments: